Vår returpolicy kortfattat

VAROR
Du har 14 dagar på dig att returnera en order efter att du tagit emot den, detta gäller dock inte biljetter. ( se nedan.) Om du ändrar dig, eller om produkten du mottagit inte lever upp till dina förväntningar, kan du kontakta oss innan du returnerar varan.
Om inget annat överenskommits med oss så står du för returkostnaden.
Observera att undantag kan gälla för specialtillverkade varor och andra varor.
Om du har frågor kan du kontakta oss.

BILJETTER
Köpt biljett kan inte återlösas eller bytas mot annan biljett, om inte ditt evenemang har ställts in. Observera att biljett som betalats direkt vid bokningstillfället betraktas som köpt. Distansavtalslagens paragraf gällande ångerrätt gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter

Du kan hitta vår fullständiga returpolicy i våra allmänna villkor.

Instruktioner för att returnera varor
Om du vill returnera en vara, mejla oss eller skicka ett meddelande via Tictail Talk med ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller, förslagsvis med returneringsformuläret.
Skicka varorna som ska returneras inom 14 dagar från det att du kontaktat oss.
Du ansvarar för eventuell skada som orsakas på varorna under frakten. Därför rekommenderar vi starkt att du skickar produkterna väl förpackade, i gott skick och i sin ursprungliga förpackning.
Skicka oss gärna ett spårningsnummer för returneringen om du kan.
Om en returnerad vara fraktas internationellt, märk paketet med "RETURNED GOODS" för att undvika tullavgifter. Vi ansvarar inte för eventuella tullavgifter på försändelsen.
Om inget annat överenskommits kommer återbetalningen ske genom samma betalningssätt som du först gjorde köpet med.

Om produkten eller förpackningen är använd eller skadad förbehåller vi oss rätten att dra av värdeminskningen från återbetalningssumman.

Alla frågor ställs till info@memoforlag.se